"Colibri"

"Colibri"
Akryl på aluminium panel, 35x70 cm, airbrush teknik.

Nybörjarkurser i airbrush teknik.

Nybörjarworkshop, "monsterklass"
Airbrush börjar bli populär igen och allt fler vill lära sig att måla med denna lilla sprutpenna. Men airbrush är ett unikt och komplicerat verktyg och kräver en hel del kunskaper innan man kan njuta av att måla med den. Många som provar arbrush ger upp ganska snabbt för att det saknas kunskap i t.ex. rengöring, val av spruta, färgval och hantering, tekniker osv. Det blir mycket att ta i och man vet inte vart ska man börja. Sprutorna går sönder eller blir fulla med torkat färg, de spottar och fräser. Det finns mycket blandat info på nätet - en säger en sak och den andra annan, svårt att sortera rätt information från allt som finns ute på nätet och det finns så få kurser och utbildningar i airbrush. Och det är en av anledningar till att jag började undervisa airbrush.


Djurworkshop för nybörjare
Jag bokar kurser löpande, lite efter behov och förfrågan och kör i minigrupper - 1 till 3 deltagare för att anpassa kursinnehåll individuellt och behålla effektivitet
Det brukar räcka med 1-dags introduktionskurs där vi går genom material och verktyg, rengöring och underhåll av utrustning och gör ett projekt efter önskemål som man tar med sig hem sen. När vi gör projektet då visar jag upp hur man börjar och bygger upp motivet, visar tekniker och berättar vad ska man tänka på och hur man rättar till om det går inte som man har tänkt sig från början. Vi bygger motiv steg för steg tillsammans och när man går hem man har ganska mycket kunskap för att fortsätta på egen hand tills man känner att det är dags att investera i sig och ta nästa steg i sitt målande.
Jag tillhandahåller allt material till kurser. Man kan prova och testa olika airbrushsprutor, färg som jag använder till kurserna och till mina målningar och andra verktyg och utrustning som är komplement till airbrush.
Jag kan absolut ändra, anpassa och skräddarsy innehållet efter önskemål så att man lär sig det man vill och efter sin egen inlärningsförmåga. Samt man kan välja önskat yta att lära sig måla, förbereda och efterbehandla, t. ex. papper, textil, läder, plast, metall...

Kurserna hålls i Billackerings lokaler i Jordbro, Stockholms län, vi börjar kl.10.00 och slutar runt 18.00, enkel lunch och fika ingår. Kontakta mig för mer info.

Se mer på min hemsida : Love to Airbrush

Min demo från textilworkshop för nybörjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar